Categorieën
iDEAL
Wij vragen voor alle nieuwe klanten in eerste instantie een vooruitbetaling met iDEAL voor de eerste bestelling. Dit komt doordat wij helaas hebben vastgesteld dat er helaas bestellingen geplaatst worden onder valse voorwendselen op andermans adres.
Wanneer u uw bestelling plaatst, dient u eerst uw persoongegevens in te vullen. Vervolgens kunt u kiezen voor de betaalmogelijkheid iDEAL en uw bestelling afronden. U wordt dan doorgestuurd naar iDEAL.
Ziet u een munt, set of accessoire die u aan uw verzameling wilt toevoegen? Dan kunt u het bestelproces beginnen door het gewenste aantal te selecteren en op de 'In winkelwagen' knop te klikken. Vervolgens klikt u op 'Ga naar betalen', waarna u het overzicht van uw winkelmandje te zien krijgt. Op deze pagina heeft u ook de mogelijkheid om producten uit uw winkelmandje te verwijderen en om de aantallen te wijzigen.
Indien u tevreden bent met uw keuze, klikt u nogmaals op 'Ga naar betalen'. Op de volgende pagina vult u uw persoonsgegevens in, kiest u uw betaalmethode, en gaat u door met het afrekenen van uw bestelling.
Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Munten die op voorraad zijn, worden gemiddeld binnen 2 tot 5 werkdagen geleverd. Een enkele keer geldt een afwijkende levertijd. Zo worden er ook munten aangeboden die nog niet zijn geslagen, of die uit het buitenland moeten komen. In dergelijke gevallen wordt op de productpagina vermeld wat de verwachte levertijd is.
Alle bestellingen worden verzonden met PostNL. Afhankelijk van de grootte van het product dat u heeft besteld, wordt uw bestelling verstuurd als briefpost, brievenbuspakje of pakket.
Briefpost en brievenbuspakjes passen door de brievenbus. Voor dit soort zendingen hoeft u dus niet thuis te blijven. Wanneer een levering als pakket wordt verstuurd, dient u deze echter wel aan te nemen. Wilt u weten wat de bezorger doet wanneer u niet thuis bent? Deze informatie vindt u hier.
U ontvangt geen Track & Trace code van uw bestelling. U kunt daarentegen wel in de PostNL App zien wat er naar u onderweg is.
Per levering vragen wij een bijdrage in de verzend- en verzekeringskosten van € 3,95. Wij bieden bestaande klanten wel de mogelijkheid om deze kosten te besparen, door ons ook kosten te laten besparen. Als u ons machtigt de betaling van de zendingen van uw bankrekening te laten incasseren, dan nemen wij de hele bijdrage in de verzend- en verzekeringskosten voor onze rekening. Zo helpen wij elkaar: u bespaart deze kosten en wij besparen veel administratieve kosten.
U kunt op meerdere manieren een automatische incasso afgeven. Heeft u zich reeds geregistreerd voor de beveiligde online omgeving MijnAMK? Dan hoeft u alleen in te loggen, uw IBAN in te vullen en op de knop 'Incasso afgeven' te drukken. U kunt ook een e-mail sturen naar klantcontact@amsterdam-munten.nl of een brief sturen naar Amsterdams MuntKantoor, Postbus 30339, 1303 AH Almere. Telefonisch een automatische incasso afgeven is niet mogelijk omdat wij een schriftelijk bewijs nodig hebben.
Retourneren
U heeft het recht om binnen een termijn van 21 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 21 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.
Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.
Retouradres:
Amsterdams MuntKantoor
Postbus 30339
1303 AH ALMERE
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Natuurlijk willen wij onze klanten altijd de beste service en kwaliteit bieden. Echter, helaas hebben wij door schade en schande moeten vaststellen dat het versturen van onze zendingen naar het buitenland regelmatig tot problemen heeft geleid. Vandaar dat wij besloten hebben de munten alleen binnen Nederland te versturen. Ook om administratieve redenen blijkt dit de beste oplossing. Indien u een verzendadres in Nederland heeft waar u uw bestellingen op kunt halen, willen wij u vanzelfsprekend wel graag tot onze tevreden klanten rekenen.
Voor alle producten die u bij ons kunt bestellen, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wilt zeggen dat een product datgene is of moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.