Verzendkosten

Per levering vragen wij een bijdrage in de verzend- en verzekeringskosten van € 3,95. Wij bieden u wel de mogelijkheid om deze kosten te besparen, door ons ook kosten te laten besparen. Als u ons machtigt de betaling van de zendingen van uw bankrekening te laten incasseren, dan nemen wij de hele bijdrage in de verzend- en verzekeringskosten voor onze rekening. Zo helpen wij elkaar: u bespaart deze kosten en wij besparen veel administratieve kosten. Verder op deze pagina vindt u meer informatie over het afgeven van een machtiging.

Levertijd

Alle bestellingen worden verzonden met PostNL. Munten die op voorraad zijn, worden gemiddeld binnen 1 tot 3 werkdagen geleverd. Een enkele keer geldt een afwijkende levertijd. Zo worden er af en toe munten aangeboden die nog niet zijn uitgegeven. In dat geval wordt er bij de munt vermeld wat de uitgiftedatum en de verwachte leveringstermijn is. 

Betaalmogelijkheden

iDEAL

Wij vragen voor alle nieuwe klanten in eerste instantie een vooruitbetaling met iDEAL voor de allereerste bestelling. Dit is niet alleen om u een bevestiging van uw bestelling te geven, maar ook omdat wij hebben vastgesteld dat er helaas bestellingen geplaatst worden onder valse voorwendselen op andermans adres. 

Achteraf via overboeking

Indien u vaker munten bij ons heeft besteld, wordt u automatisch de mogelijkheid gegeven om uw bestelling achteraf in plaats van direct met iDEAL te betalen. Als u hiervoor kiest, heeft u na ontvangst van uw zending ongeveer 21 dagen de tijd om het bedrag naar ons over te maken. Op de factuur die met uw bestelling wordt meegeleverd, wordt de betaaltermijn vermeld en vindt u meer informatie over het verrichten van de betaling.

Automatische Incasso

Wij bieden onze klanten tevens de mogelijkheid om een incassomachtiging af te geven. Indien u een machtiging heeft afgegeven, wordt het verschuldigde bedrag ongeveer 21 dagen na levering automatisch van uw bankrekening afgeschreven. Dat is wel zo gemakkelijk. Tevens biedt het u de tijd om, mocht u om wat voor een reden dan ook niet tevreden zijn met de munt die u heeft ontvangen, uw zending te retourneren. Indien u aangeeft dat u de zending zal retourneren, zal het bedrag niet worden geïncasseerd. 

U kunt op meerdere manieren een automatische incasso afgeven. Heeft u zich reeds geregistreerd voor de beveiligde online omgeving MijnAMK? Dan hoeft u alleen in te loggen, uw IBAN in te vullen en op de knop 'Incasso afgeven' te drukken. U kunt ook een e-mail sturen naar klantenservice@amsterdam-munten.nl of een brief sturen naar Amsterdams MuntKantoor, Postbus 30339, 1303 AH Almere. Telefonisch een automatische incasso afgeven is niet mogelijk omdat wij een schriftelijk bewijs nodig hebben.